Κυριακή, 3 Απριλίου 2016

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ





Μετά τις συμβουλές μας για τη σωστή θέση οδήγησης (δείτε εδώ), συνεχίζουμε με μερικές συμβουλές για οικονομική οδήγηση.

Για να εξοικονομήσουμε καύσιμα πρέπει πρώτα απ’ όλα η κατάσταση του οχήματός μας να είναι όσο το δυνατόν η καλύτερη. Με λίγα λόγια, ο κινητήρας να είναι καλά συντηρημένος και οι πιέσεις των ελαστικών να είναι σωστές. Ο καλά συντηρημένος κινητήρας (μπουζί, λάδια κινητήρα, φίλτρο αέρος) και οι σωστές πιέσεις των ελαστικών, δηλ. οι πιέσεις που συνιστά ο κατασκευαστής στο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου μας και τις οποίες πρέπει να ελέγχουμε οπωσδήποτε μία φορά το μήνα, εξοικονομούν τουλάχιστον 10% των καυσίμων.

Επίσης, για να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμου θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και τα εξής:

Προσέχουμε τις αυξομειώσεις στο πεντάλ του γκαζιού μιας και η επιθετική οδήγηση έχει αρνητική επίπτωση στην οικονομία καυσίμου.

Επιλέγουμε πάντα τη σωστή ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων για να διατηρούμε χαμηλά τις στροφές του κινητήρα και τις αλλάζουμε κοντά στη μέγιστη ροπή του.

Όταν ακινητοποιήσουμε ή σταθμεύσουμε το όχημά μας για περισσότερο από ένα λεπτό, σβήνουμε πάντοτε τον κινητήρα.

Περιορίζουμε όσο το δυνατόν τη χρήση του κλιματιστικού.

Αποφεύγουμε να μεταφέρουμε περιττά βάρη. Δηλαδή, αφαιρούμε ό,τι περιττό έχουμε στο πορτ μπαγκάζ γιατί εάν έχουμε π.χ. 50 κιλά επιπρόσθετο βάρος στο όχημά μας καταναλώνουμε 4% περισσότερα καύσιμα.

Προσέχουμε την αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Με άλλα λόγια, αφαιρούμε τα αντικείμενα που την επηρεάζουν όπως π.χ. τη σχάρα οροφής και προσπαθούμε, όσο αυτό είναι εφικτό, να έχουμε κλείστα τα παράθυρα όταν κινούμαστε με υψηλές ταχύτητες σε αυτοκινητόδρομους.

Όταν ξεκινάμε με κρύο κινητήρα, δεν περιμένουμε ο κινητήρας να ζεσταθεί στο ρελαντί, αλλά κινούμαστε με πολύ χαμηλές στροφές προκειμένου να ζεσταθεί μόνος του κατά την πορεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου